Photos here - fotky zde"
http://picasaweb.google.co.uk/vera.koubkova/StPete#


Behem mych stredoskolskych let me potkala Dostojevskeho povidka Bile noci jako gymnazialni povinna cetba. Pamatuju si ze jsem tu knizecku precetla behem jednoho vecera nalozena ve vane a moc jsem nechapala, odkud vznikla autorova potreba neco takoveho napsat. Nicmene pamet jak znamo byva selektivni a tak kdyz jsem se pred osmi lety potkala s J, rozhodli jsme se stravit romantickou dovolenou prave v Petrohradu za bilych noci (nebo "tesne pred" nez tam dorazi i autobusy plne turistu).

Predstavovala jsem si, jak se prochazime po nabrezich a posedavame v kavarnach, ktere jsou i o pulnoci otevrene (a mozna jsem si k tomu romanticky primalovala i paraplicko a J kapesnicek do klopy). Za celych osm let jsme se do Petrohradu koncem kvetna nedostali. Az letos. (Nebalim si ani paraplicko ani kapesnicek, ale dva svetry a tluste ponozky, protoze je poradna zima; navic nas provazeji desitky fotbalovych fanousku, kteri leti na finalovy zapas Euro 2008. Mnozi z nich si mysli, ze Petrohrad je tak hodinku od Moskvy.)

Letime do Helsinek a odtud pak vlakem, nebot prime lety do Petrohradu jsou drazsi nez lety do Hong Kongu a to se nam zda trochu prilis. Jeste vcera to vypadalo, ze letime z LHR Terminalu 5 a vzhledem k tomu, ze mame v Helsinkach jen 18 hodin, jsem mela trochu obavu, ze nam nedorazi zavazadla a cely vylet se hned od zacatku zasmodrcha . Nastesti nakonec letime z Terminalu 1. (Nas vylet jsem se rovnez rozhodla vyuzit jako prilezitost ke konverzaci v rustine, kterou jsem za poslednich 13 let pouzila pri dobre vuli sporadicky. Nase banka koupila banku v Rusku a kontrakty na integracnim projektu jsou ... prinejmensim zajimave. Koupila jsem si na to ucebnici a ta ted cestuje s nami.)

V Helsinkach vecerime s K. K je moje druhe ja. Bydlely jsme spolu skoro rok behem meho prvniho projektu v Anglii a ted se prilezitostne navstevujeme. Byla jsem moc rada, ze nam to ted v Helsinkach vyslo. Sedely jsme spolu v baru do jedne do rana, divaly se na hokej a probiraly co jineho nez chlapy ... Koupila jsem sobe i K na letisti Kenzo parfem. Prodava se exklusivne zatim jenom na letistich, tak budeme obe cele leto exklusivne vonet. (Tulipany vpravo jsou z Petrohradu.)

No comments:

Post a Comment